این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: شناسایی عوامل موثر بر توسعه صادرات (كيفيت محصولات، نگرش راهبردي، مواد اوليه، فناوري، دانش مديريت، شدت رقابت، تحقيقات بازاريابي، پيشبرد فروش، نوسانات غیرمنتظره، تبليغات، صنايع مرتبط، زير ساختها، منابع مالي، نقش دولت، دانش فني)
تعداد سوال: 36
تعداد بعد: 15
شیوه نمره گذاری: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 6500 تومان
مشکلات ناشي از اقتصاد تک محصولي و تکيه بر درآمدهاي نفتي سبب ايجاد اقتصادي متاثر از عوامل خارجي بالاخص درآمدهاي ناپايدار نفتي شده است. با اين ويژگي اقتصاد ايران، مي توان به اهميت و نقش صادرات غيرنفتي در کشور پي برد. امروزه صنايع کوچک و متوسط از جنبه هاي مختلف اجتماعي، توليد صنعتي و ارائه خدمات در اکثر کشورهاي جهان، نقش آفريني مي کنند. اين صنايع با صادرات قابل توجه خود نقش موثري در توسعه اقتصادي کشورها ايفا مي کنند. به علاوه شدت يافتن رقابت جهاني، افزايش بي اطميناني و تقاضاي فزاينده براي محصولات متنوع، باعث شده است که استقبال از اين صنايع بيشتر شود.
تعریف صادرات
نظریه برتری نسبی در طول ربع اول قرن ۱۹م در نوشتههای اقتصاددانان کلاسیک حقیقت پیدا کرد. مادامیکه دیوید ریکاردو بیشترین نظر را با پیشرفت نظریه داشت (در فصل اساسش از اقتصاد سیاسی، ۱۸۱۷،) بامس میلز و رابرت تورین نظرات مشابه را ارائه کردند. نظریه بیان میکند که همه طرفین در یک محیط حرفه نامحدود سود را به حد اعلی میرسانند حتی اگر مزیتهای مطلق تولید بین طرفین وجود داشته باشد. در مقابل سیاست بازرگانی، اول بدنه قاعدهدار وفادار به تجارت بینالمللی، در طول قرون ۱۷ام و ۱۸ام در اروپا پدیدارشد. مادامیکه نگاههای بسیار از این مکتب فکری به سطح متفاوت میآیند، معمولاً یک هدف کلیدی حرفه یک تراز تجاری مثبت را قرار بود ترویج بدهد، با مراجعهبه زمانی که ارزش کالای داخلی صادر شده از ارزش کالای خارجی وارد شده جلو میزند و به نوبت میزان مساعد یک تعادل تجاری مازاد به وجود میآورد. طرفداران سیاست بازرگانی سیاست حکومتی را پشتیبانی کردند که جریان تجارت را ترتیب بدهد که با عقایدشان مستقیماً مطابقت کند. آنها یک دستور کار شدیداً طرفدار سیستم مداخله دولت در امور اقتصادی را جستجو کردند، با استفاده از مالیاتهای حرفه که تعادل تجاری یا ترکیب کالا را به نفع کشور مبدا درست میکند.
شیوه تکمیل: هر یک از عبارات زیر را خوانده و بر اساس گزینه های ارائه شده مشخص نمائید تا چه میزان بر توسعه صادرات تاثیرگذار می باشد.
روش نمره گذاری
این پرسشنامه دارای 36 سوال بوده و هدف آن شناسایی عوامل موثر بر توسعه صادرات (كيفيت محصولات، نگرش راهبردي، مواد اوليه، فناوري، دانش مديريت، شدت رقابت، تحقيقات بازاريابي، پيشبرد فروش، نوسانات غیرمنتظره، تبليغات، صنايع مرتبط، زير ساختها، منابع مالي، نقش دولت، دانش فني) می باشد. نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 4 نقطه ای می باشد که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه شده است:…