پرسشنامه نگرش به نام و نشان تجاری (فرم کوتاه)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی نگرش افراد به نام و نشان تجاری

تعداد سوال: 12

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه نگرش به نام و نشان تجاری (فرم کوتاه)

برند (نام و نشان تجاری) چیست؟

برند (نام و نشان تجاری) Brand عبارت است از نام، عبارت، اصطلاح، علامت، نشانه، نماد، طرح، یا ترکیبی از این‏ها، که به منظور شناساندن‏ محصولات و خدمات فروشندگان یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن آنها از محصولات شرکت‏‌های رقیب استفاده می‏‌شوند. نام‏ و نشان تجاری به مصرف‌کننده کمک می‏‌کند محصولاتی را که مفید می‏داند، شناسایی کند. همچنین می‏‌تواند اطلاعاتی درباره کیفیت‏ محصول به خریدار بدهد که همان کیفیت ادراک‌شده نامیده می‌شود. در بازار، نام‏‌ها و نشان‏‌های تجاری، از نظر قدرت و ارزش با یکدیگر متفاوت‏ اند. یک نام و نشان تجاری قدرتمند از ارزش زیادی برخوردار است. بازاریابی برند و برندسازی با ایجاد شخصیت برند و هویت برند موجب تمایز در ذهن مشتریان شده و موجب وفاداری برند نزد مشتریان می‌شود.

براساس دیکشنری آکسفورد، کلمه برند Brand از واژه آلمانی Brandr به معنای نشانه ای است که توسط آهن داغ ایجاد می شود. این واژه نخستین بار در سال ۱۵۵۲ مورد استفاده قرار گرفته است. جالب است بدانید واژه بازاریابی Marketing اولین بار به سال ۱۵۶۱ وارد دیکشنری اکسفورد شد. بنابراین از این منظر موضوع برند یا نام و شنان تجاری از خود بازاریابی قدیمی تر است. پس از آن در دوران بازاریابی کلاسیک موضوع برند به صورت آکادمیک با مطالعه دیوید آکر و با عنوان ارزش ویژه برند مطرح گردید. در عصر اینترنت و رسانه‌های اجتماعی نیزبازاریابی دیجیتال و برندسازی دیجیتال شکل گرفته‌اند و مباحثی مانند داستان سرایی برند جهت جایگاه یابی برند مطرح شده‌اند.

تعریف برند

برند یا نام تجاری ترکیبی از نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که خدمات یا محصولات یک شرکت را متمایز می‌سازد. از نام تجاری برای ایجاد تمایز و تفاوت با رقبا استفاده می‌شود. نام تجاری یا برند، نام یا نمادی است که با هدف فروش محصولات یا خدمات به کار برده می‌شود. البته مشخص است که هدف از ایجاد یک نام تجاری یا برند، فراتر از فروش کالاها یا خدمات است. یک نام تجاری یا برند قدرتمند قادر است نقش راهبردی گسترده‌تری را در یک کسب و کار ایفا کند. نام‌های تجاری علاوه بر تسلط به سهم بازارهای هدف، گزینه‌هایی را برای رشد کسب و کار ایجاد می کند و ضمن جذب، حفظ کارکنان ماهر و مستعد ارزش خود را در نزد ذی نفعان بهبود می‌بخشند.

تعریف برند، به عبارتی همان چیزی است که مخاطب یا مشتری با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت ذهنی (Conceptual)، دیداری (Visual) یا شنیداری (Verbal) آن ویژگی‌های آن را در ذهن و قلب خود تداعی می‌کند. برند به طور کلی مجموعه ای از برداشت های ذهنی، احساسی، منطقی و برتری هایی است که مشتری نسبت به یک محصول و یا خدمات بر اساس نام برند آن در بین محصولات مشابه قائل می شود. برند احساس باطنی ودرونی شخص درباره­ ی یک محصول، خدمت یا شرکت است که به این اصطلاحا به آن تداعی ذهنی برند می گویند.

نام و نشان تجاری چیست؟

یک نام تجاری اگر چه واژه خاصی است اما در ذهن چیزی بیش‏ از یک کلمه نیست. این یک اسم خاص است که درست‏ مانند سایر اسامی خاص با حرف بزرگ نوشته می‏‌شود. هر اسم‏ خاص، چه متعلق به فرد، شرکت یا اجتماعی باشد، یک نام‏ تجاری است. قدرت یک نام تجاری، با میزان نفوذ آن در عمل‏ خرید یک مخاطب معین می‏‌شود. اما نامی تجاری که بر روی‏ بسته‏ بندی کالا قرار گرفته است، با نامی تجاری که در ذهن افراد تثبیت شده، متفاوت است.

ویژگی‌های نام و نشان تجاری موفق

ویژگی‌های نام و نشان تجاری موفق

مصرف کنندگان در برابر محصولاتی که دارای‏ مارک‏های مختلف هستند واکنش‌‏های مختلفی نشان می‏‌دهند. این‏ واکنش‌‏ها می‌‏تواند بستگی به درک و فهم مصرف کننده از اصل آن‏ مارک داشته باشد. آنها پیشنهاد می‏‌کنند که تا جایی که ممکن است از مارک‏های جذاب استفاده شود.این پیشنهاد در بیشتر موارد باعث‏ افزایش میزان فروش شده است.امروزه مارک بصورت یک سرمایه با ارزش درآمده است.چند دیدگاه بر روی عملکرد مصرف کنندگان‏ کالاهای مارک‏دار وجود دارد که باعث پی بردن به ارزش مارک‏ می‏گردد.این ارزش‏ها شامل طرح مارک، ویژگی مارک، شباهت‏ مارک، رابطه مارک با محصول یا کالا جاذبه مارک و حالت مارک‏ می‏‌باشد. ما معتقدیم که اصل مارک مربوط به مکان، منطقه یا کشوری‏ است که مارک متعلق به مصرف کنندگان آن است.

نقش اطلاعات و تاثیر آن روی تصویر یک مارک بسیار بااهمیت‏ است در واقع تصویر یک مارک بوسیله خصوصیات همه محصولات‏ آن مارک، گسترش خط تولید یا نوآوری محصول توسط کارخانه و موارد مشابه تعیین می‏‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.